Cas | ||
Formació
per a docents: ens comuniquem?
Síntesi
destacant l’aprenentatge que es pretén |
||
A l'escola La Flama de Sant Pere de Torelló aquest gener arribarà una nena nova, per això la seva futura tutora, mestra d'educació especial i mestre d'educació física han estat en una formació que els permetrà comunicar-se amb ella. Ha estat una formació molt profitosa! | ||
Índex | Contingut | Observacions |
Context General | ||
Experiència en ensenyament | 2 anys | --- |
Experiència / Nivell d’expertesa en l’ús de TIC | Les fa servir a casa i a l'escola | --- |
Tipus d’escola | Primària | --- |
Localització del centre | Centre del poble | --- |
Connexió | Internet | --- |
Localització dels recursos tecnològics | Són portàtils. | Es realitza a la sala de reunions de pares |
Situació sòcio - econòmica dels alumnes |
Classe
mitja, mitja - alta
|
--- |
Context de la història o cas | ||
Nivell dels alumnes | Docents | --- |
Àrea / unitat | Tutoria, Educació Especial i Educació Física | La seva experiència en l'ensenyament és molt diferent: 28, 15 i 4 anys. |
Fites en la història | ||
Activitats planificades a la sessió o unitat | Organitzar informació | --- |
Recordar informació i posar-ho a la pràctica | --- | |
Tipus d’activitat | Activitat general de formació per a docents. | --- |
Activitats de la història o cas | ||
Tecnologies utilitzades |
Programa
Plaphoons
Portal
ARASAAC |
http://www.xtec.cat/~jlagares/f2kesp.htm
http://www.catedu.es/arasaac/ |
Raó per la qual la fa servir | Propera incorporació d'una alumna que utilitza aquest tipus de programari en forma de plafó per a la seva comunicació | --- |
Naturalesa de las activitats (tasques cognitives a realitzar) | Utilitzar eines per a realitzar una conversa | --- |
Dificultats trobades | --- | |
Ajuda / col·laboració emprada | --- | |
Rol del professor | Psicopedagoga | --- |
Rol de l’estudiant | Explorador, descobrir conceptes i relacions | --- |
Resultats | ||
Observacions | Els docents realitzen l’activitat requerida | --- |
Avaluació de l’aprenentatge | Conversa i qüestionari final | --- |
Lliçó apresa pel professor | --- |
Història complerta |
ENTREVISTADOR.
Gràcies, Olga,
per tenir amb mi aquesta entrevista. En
quina escola treballa actualment?
PSICOPEDAGOGA.
Bon dia. Doncs, treballo a l'escola La Flama de Sant Pere de
Torelló.
ENTREVISTADOR.
On es troba i quin tipus d'alumnat teniu?
PSICOPEDAGOGA.
És la única escola i es troba al bell mig del poble. El nivell
socioeconòmic de les famílies és mitjà-alt i al ser una escola
pública i petita hi ha tot tipus d'alumnat.
ENTREVISTADOR.
Dius que és una escola petita, de quins recursos tecnològics
disposa?
PSICOPEGAGOGA.
L'escola disposa d'una aula d'informàtica amb trenta ordinadors
amb accès a internet a tot el centre i totes les classes disposen
de pantalla amb canó de projecció. Dues de les aules del centre
disposen de pissarres digitals. També
disposen de quinze ordinadors portàtils.
ENTREVISTADOR.
Abans deia que a l'escola hi ha tot tipus d'alumnat. Com utilitza,
aquest alumnat les tecnologies de les que disposa l'escola?
PSICOPEGAGOGA.
Personalment, crec que tots els alumnes utilitzen la tecnologia de
la mateixa manera, però potser per a aquells alumnes amb
dificultats els ajuda a situar-se millor. Per exemple, aquest
gener tindrem una nova incorporació, d'una alumna procedent d'una
escola de Manlleu que utilitza un sistema augmentatiu i alternatiu
de la comunicació. I ens hem d'anar preparant...
ENTREVISTADOR.
Us heu d'anar preparant.... Com ho fareu això?
PSICOPEDAGOGA.
Com a psicopedagoga del centre, en el moment d'informar-los de la
nova incorporació, gairebé tots els docents van quedar molt
desconcertats en saber-ho i van transmetre la necessitat de
conèixer una mica més aquest món, ja
que en tot el claustre només una persona coneixia algun d'aquests
sistemes.
ENTREVISTADOR.
I com ho heu resolt?
PSICOPEDAGOGA.
Doncs, veient la necessitat que tenien de conèixer-ho, els vaig
proposar d'organitzar una formació amb la finalitat de poder
treballar amb el programari del plafó que utilitza l'alumna.
ENTREVISTADOR.
I com ho vau fer? Què vau utilitzar?
PSICOPEDAGOGA.
Vam organitzar la formació en quatre sessions de tres quarts
d'hora. Necessitàvem un portàtil per a cada persona que hi
assistís i connexió internet, que ja n'hi ha a l'escola.
ENTREVISTADOR.
I qui hi va assistir?
PSICOPEDAGOGA.
Doncs, la veritat és que em va sorprendre, perquè en un inici hi
havia molts docents interessats però al final només va assistir
a la formació la futura tutora, mestra d'educació especial i
mestre d'educació física de la nova alumna.
ENTREVISTADR.
Com vas organitzar les diferents sessions?
PSICOPEDAGOGA.
La primera sessió va ser de presentació de l'alumne, previament,
jo havia assistit en una coordinació amb l'altre escola i vaig
poder conèixer una mica l'alumna. També vam resoldre dubtes i
vam fer una mica de pluja d'idees del que creia que necessitava,
com s'hi havien de comunicar,.... n'estavaven molt interessants i
tenien moltes preguntes.
La
segona sessió va ser una mica més teòrica, vam explicar en què
consistien els sistemes augmentatius i alternatius de la
comunicació.
La
tercera sessió la vam dedicar a explicar el programa plaphoons i
un banc d'imatges gratuites d'internet (ARASAAC). A partir d'aquí
van construir-se un plafó de comunicació amb el programa
plaphoons.
La
quarta sessió va ser de presentació dels seus plafons i van
establir una conversa amb un d'ells.
ENTREVISTADOR.
I, com valores l'experiència?
PSICOPEDAGOGA.
Doncs, molt positiva. Ells estaven molt col·aboradors i els vaig
intentar ajudar amb tot el que vaig poder.
ENTREVISTADOR.
Veig que és una experiència molt interessant! Moltes gràcies
per compartir aquests moments!
PSICOPEDAGOGA.
De res. Moltes gràcies.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada