divendres, 11 de gener del 2013

EL MEU PROCÉS D'APRENENTATGE EN FORMA DE CAS



Síntesi destacant l’aprenentatge que es pretén
En l'assignatura de noves tecnologies de la informació i comunicació en educació de la UOC, els estudiants han hagut de realitzar un seguit de tasques que els han ajudat en el seu aprenentatge.
Índex
Contingut
Observacions
Context General
Experiència en ensenyament
3 semestres

Experiència / Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
Força mig-alt
Les utilitzo per a la feina i l'estudi (oppenoffice, mozzilla, programari específic per treballar el llenguatge, araword,...) amb diferents sistemes operatius: a casa mac i ubuntu i, a la feina: windows.
Tipus d’escola
UOC

Localització del centre
A la xarxa (des de qualsevol loc), és una universitat en línia

Connexió
Internet indispensable

Localització dels recursos tecnològics
Web de la UOC

google drive

Situació sòcio - econòmica dels alumnes
Classe mitjana.

Context de la història o cas
Nivell dels alumnes
Estudiants de Psicopedagogia.
Previament: diplomatura de logopedia i magisteri d'educació especial
Àrea / unitat
Assignatura de Noves tecnologies de la informació i la comunicació

Fites en la història
Activitats planificades a la sessió o unitat
- Avaluació inicial
- PAC 1: Debat.
- PAC 2: Informe de síntesi.
- PAC 3: Projecte TIC i aprenentatge significatiu.

Nivell d’aprenentatge esperat
Realitzar un canvi conceptual que afavoreixi la tasca del psicopedagog i ens apropi en el seu treball a partir de les TIC.

Tipus d’activitat
Avaluació inicial
Debat
Avaluació d'un company
Mapa conceptual CTS
Projecte
Blog
Avaluació final
Avaluació d'un company

Activitats de la història o cas
Tecnologies utilitzades
Ordinador amb internet
Programari:
- Cmap
- Blog
- Googledrive
- Open Office

Altres programes per la realització concreta del projecte
Raó per la qual la fa servir
Aprofundir amb les TIC i saber-ne fer un bon ús.
Apart de ser una de les eines utilitzades en l'estudi a la UOC.

Naturalesa de las activitats (tasques cognitives a realitzar)
Les tasques que he hagut de realitzar han estat: canvi conceptual, reflexió, autoavaluacó, argumentar, construcció del coneixement, raonament, experimentació,


Dificultats trobades
En la realització del primer mapa conceptual amb el cmap, al ser una eina totalment nova per a mi, vaig haver-me de llegir molt bé els passos a fer i indegar una mica més amb el seu funcionament.

Ajuda / col·laboració emprada
El forum ha estat un espai on he trobat resolts tots els meus dubtes.

Rol del professor
Consultora: guiar en l'aprenentatge a partir d'uns objectiu i activitats.

Rol de l’estudiant (el meu rol)
Participació activa en l'ensenyament-aprenentatge dels objectius proposats.

Resultats
Observacions
El meu aprenentatge ha anat seguint les indicacions de la consultora.

Avaluació de l’aprenentatge
Hem fet tres PACs (proves d'avaluació continuada), que m'han ajudat a assolir els objectius inicials de l'assignatura.

Lliçó apresa
Els aprenentatges són significatius quan hi ha un conflicte cognitiu. Ha estat a partir de l'activitat proposades que he assolit els aprenentatges.



HISTÒRIA COMPLETA

Entrevistador: Hola, bon dia!

Alumna: Bon dia!

Entrevistador: En primer lloc, moltes gràcies per a permetre se entrevistada.

Alumna: De res.

Entrevistador: Se que has realitzat l'assignatura de noves tecnologies de la informació i de la comunicació en educació a la UOC. Què t'ha aportat aquesta assignatura en el teu aprenentatge?

Alumna: Aquesta assignatura m'ha aportat nova informació, de la qual no disposava i, m'ha ensenyat nous programes per a treballar el dia a dia. Tanmateix, m'ha apropat una mica més a les noves tecnologies i m'ha donat una mica més de seguretat per a fomentar el seu treball.

Entrevistador: Quins eren els teus coneixements previs entorn les noves tecnologies?

Alumna: Els meus coneixements previs eren els bàsics, utilitzo les noves tecnologies, és a dir l'ordinador a casa i a la feina, així com el programari bàsic. Tot i que en l'àmbit de la logopèdia utilitzo algun programa més específic.

Entrevistador: I, amb l'assignatura, quin programari has utilitzat?

Alumna: He utilitzat programari nou, com el cmap i el bloger. El cmap serveix per a fer mapes conceptuals (fins i tot en xarxa). Tan un com l'altre han estat nous per a mi i he pogut trobar-hi una bona utilitat per utilitzar a nivell educatiu.

Entrevistador: Ara que parles del blog, creus que és un bon espai per a compartir l'aprenentage?

Alumna: Si. Crec que és un bon espai, tot i que no hi ha hagut gaire interacció entre els diferents estudiants.

Entrevistador: Quines tasques destacaries de l'assignatura?

Alumna: Doncs, destacaria el debat realitzat que m'ha permès ampliar el meu coneixement i intercanviar punts de vista de manera original. Potser les meves intervencions al debat no han estat gaire amplies, però a mi em costa una mica expressar tot el que sento, a vegades em costa plasmar tot allò que crec amb lletres i vaig construint el meu propi coneixement a partir de les diferents lectures i punts de vista de la resta. També destacaria la part més important de l'assignatura que ha estat la realització del projecte, el qual m'ha aportat experiència i seguretat pel futur treball de psicopedagoga.

Entrevistador: Per tant, creus que has realitzat un aprenentatge significatiu?

Alumna: Sí. Els meus coneixements previs han ampliat i aquesta assignatura m'ha ajudat a plantejar-me dubtes i haver d'aclarir alguns conceptes per tal de poder realitzar una bona xarxa entre ells.

Entrevistador: És a dir que marxes satisfeta de l'assignatura desprès d'aquest semestre?

Alumna: Sí. La veritat és que m'ha sorprès, ja que no esperava aprendre tantes coses en aquesta assignatura. En un inici, estava una mica espantada, perquè a vegades el treball amb les noves tecnologies és una mica espès, però en aquesta assignatura no.

Entrevistador: Quin creus que ha estat el teu grau d'implicació en aquesta assignatura?

Alumna: Durant el semestre ha anat realitzant les diferents activitats marcades per a la consultora, alhora he anat actualitzant el blog a mesura que l'aprenentatge també anava avançant. Per tant, crec que el meu grau d'implicació ha estat bo i valoro molt positivament el treball realitzat.

Entrevistador: Molt bé. Doncs moltes gràcies per atendre aquestes breus preguntes. Ha estat un tema molt interessant.

Alumna: De res. Moltes gràcies a vostè.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada