diumenge, 23 de setembre del 2012

Qüestions avaluació inicial

Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social? Contesta clarament i justifica la resposta. 
Si, el progrés en el coneixement científic i tecnològic garanteix el progrés econòmic, ja que aquest, permet l'estalvi econòmic i un avanç en tot el tema de maquinària i innovació molt important. D'una banda, a nivell social, ens trobaríem en un moment en què el progrés tecnològic ha fet un salt tan gran que hi ha una generació que li manquen habilitats per poder conèixer-lo, per contra, hi ha una altra generació que ja ha nascut gairebé amb aquestes habilitats. D'altra banda, pel que fa al progrés científic ha col·laborat en el progrés social pel que fa en l'avenç en les noves investigacions.  

Estàs d’acord en què la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses? 
No, perquè depèn de l'ús que en facis de les diferents tecnologies, és a dir, de la ideologia que tu tinguis. 


Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable actualment. 
Un requisit indispensable potser no, però que s'ha de tenir present en aquelles activitats d'ensenyament – aprenentatge que ho puguin requerir sí. 2.4 Quines són les causes que originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers anys? Les causes dels canvis que estem patint en diferents àmbits són les tecnològiques i científiques, ja que estan avançant amb molta rapidesa. 


Defineix en una frase i digues quin és l’objecte d’estudi, en una segona frase, de la Tecnologia Educativa 
L'objecte d'estudi és el concepte, la matèria o qualsevol cosa que es vulgui estudiar. 
La tecnologia educativa és la manera com els diferents aprenentatges es complementen amb les tecnologies de la informació. 


Posa un exemple de transmissió de coneixement i un altre de construcció del coneixement. 
Exemple transmissió de coneixement: 
En una aula de secundària quan el professor està explicant els continguts d'un tema als alumnes, està transmetent-los coneixement. Ara bé, depèn d'ells si volen rebre'l. 
Exemple de construcció de coneixement: 
Es tractaria que abans de que el professor transmetés coneixements, fes reflexionar a l'alumne sobre què en sap del tema, li fes fer prediccions, suposicions i llavors, li fes enllaçar els continguts amb els seus coneixements, per tal de construir-ne de nous. 


Expressa el teu grau d’acord amb la següent afirmació i argumenta el perquè: “El context és part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una idea". 
Estic molt d'acord amb l'afirmació, ja que el context són factors que influeixen en les idees i hi donen sentit. 


Has pensat en la possibilitat d’adaptar l’entorn de la UOC a les teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció Personalitza)? Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una idea del que origina i els detalls del teu missatge), número de missatges visualitzats en les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació a algunes bústies), signatura de correu (per facilitar la comunicació i posar a un clic de distància altres mitjans de comunicació teus...? 
Si, he organitzat les aules del campus de manera que em facilitin el treball, he posat colors ben oposat a les diferents assignatures per poder tenir una millor visualització al calendari, incloc a la resposta d'un missatge el missatge al qual responc, signo els correus que envio,... 


Comptes amb els coneixements previs que el Pla docent indica per poder ser eficaç durant el desenvolupament de l’assignatura? Fins a quin punt? Pots instal·lar programari, iniciar l’exploració de nou programari pel teu compte, gestionar arxius i comptes amb una actitud positiva cap a web 2.0? Ets capaç de llegir en pantalla (buscar paraules, fer servir l’índex amb hipervincles, moure’t en el document...? i mantenir uns apunts digitals on acumulis la informació de diferents fonts? 
Crec que compto amb els coneixements previs que especifica el pla docent d'aquesta assignatura, com a usuària diària d'aquest mitjà essent molt positiva en les eines 2.0, així com poder instal·lar programari (sempre que sigui compatible amb el sistema linux) i gestionar arxius. 
Sóc capaç de llegir en pantalla, buscar paraules, mora'm en un document, etc, i suposo que també seré capaç de fer servir l'índex automàtic (ja que no ho he utilitzat mai). Suposo que també podré realitzar uns apunts digitals de la mateixa manera que ho faig amb paper. 


Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord) 
TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: 10 
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: 8 
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : 10 
DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: 7 
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: 8 
DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: 2 
TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: 6 DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: 10 
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: 6 
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: 7


Comenta el teu grau de compromís en relació als coneixements previs que has reflectit en aquest document. Fins a quin punt creus que els defensaries davant d’un tribunal? Creus que poden canviar els teus esquemes en un futur proper? 
Els meus esquemes poden canviar en un futur, ja que aquestes són les idees que tinc amb un coneixement previ molt limitat i centrat en la tasca del dia a dia. I, si aprenc, llegeixo, m'informo més d'aquests aspectes, possiblement, tingui més coneixement del tema i en pugui fer una valoració més ajustada a la meva ideologia. Per això, no ho defensaria davant d'un tribunal. Ara bé, un cop tingués al màxim d'informació i les idees molt clares, si que ho podria defensar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada